Předpisy
Obchodní podmínky internetového obchodu
§ 1
Předběžná ustanovení
-
Online obchod NB Minerals, dostupný na nbminerals.com, provádí Marcin Łubianka, který podniká pod názvem GRAFMIND Marcin Łubianka, zapsaný v Centrálním registru ekonomických činností a informací (CEIDG) vedeném ministrem odpovědným za vnitřní trh. ekonomika, NIP 9372481957, REGON 243274261
-
Tyto obchodní podmínky jsou určeny jak spotřebitelům, tak podnikatelům využívajícím Obchod a stanoví pravidla pro používání Internetového obchodu a zásady a postup při uzavírání smluv o prodeji na dálku se zákazníkem prostřednictvím Obchodu.
§ 2
Definice
-
Spotřebitel – fyzická osoba, která s prodávajícím uzavírá smlouvu v rámci obchodu, jejíž předmět přímo nesouvisí s její ekonomickou nebo profesní činností.
- Prodejce – fyzická osoba podnikající pod jménem GRAFMIND Marcin Łubianka, zapsaná v Centrálním registru podnikatelských aktivit a informací (CEIDG) vedeném ministrem příslušným pro obchodní záležitosti. Ekonomika, NIP 9372481957, REGON
243274261
-
Zákazník – jakýkoli subjekt, který nakupuje prostřednictvím obchodu.
-
Podnikatel – fyzická osoba, právnická osoba a organizační složka, která není právnickou osobou, jíž zvláštní zákon přiznává způsobilost k právním úkonům, podnikající vlastním jménem, která používá Obchod.
-
Obchod – internetový obchod provozovaný prodávajícím na internetové adrese nbminerals.com.
-
Smlouva uzavřená na dálku – smlouva uzavřená se zákazníkem v rámci organizovaného systému uzavírání smluv na dálku (v rámci obchodu), bez současné fyzické přítomnosti stran, s výhradním použitím jednoho nebo více prostředků komunikace na dálku až do uzavření smlouvy včetně.
-
Obchodní podmínky – tato pravidla a předpisy obchodu.
-
Objednávka – projev vůle zákazníka učiněný prostřednictvím objednávkového formuláře, jehož cílem je přímé uzavření kupní smlouvy na výrobek nebo výrobky s prodávajícím.
-
Účet – účet zákazníka v Obchodě, ve kterém jsou uloženy údaje poskytnuté zákazníkem a informace o objednávkách, které zákazník v Obchodě zadal.
-
Registrační formulář – formulář pro vytvoření účtu, který je k dispozici v obchodě.
-
Objednávkový formulář – interaktivní formulář dostupný v Obchodě, který umožňuje Objednateli zadat Objednávku, zejména přidáním Produktů do Košíku a upřesněním podmínek Kupní smlouvy, včetně způsobu doručení a platby.
-
Košík – prvek softwaru obchodu, ve kterém jsou viditelné produkty vybrané zákazníkem k nákupu a možnost určit a upravit údaje o objednávce, zejména množství produktů.
-
Produkt – movitá věc/služba dostupná v Obchodě, která je předmětem Kupní smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím.
-
Kupní smlouva – smlouva o prodeji výrobku uzavřená nebo uzavřená mezi zákazníkem a prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu. Kupní smlouvou se v souladu s vlastnostmi výrobku rozumí také smlouva o poskytování služeb a smlouva o dílo.
§ 3
Kontakt s obchodem
-
Adresa prodávajícího: HLAVNÍ OBCHOD (ul. Średnia 63, 43-384 Jaworze – sídlo společnosti Formaks)
-
E-mailová adresa prodávajícího: info@nbminerals.com
-
Telefonní číslo prodávajícího: 511 944 465
-
Číslo bankovního účtu prodávajícího 60 1140 2004 0000 3102 7862 1258
-
Zákazník může s prodávajícím komunikovat na adresách a telefonních číslech uvedených v tomto odstavci.
-
Zákazník může s prodávajícím komunikovat telefonicky v době od 8:00 do 15:00 hodin.
§ 4
Technické požadavky
K používání Obchodu, včetně prohlížení sortimentu Obchodu a objednávání Produktů, jsou nezbytné následující údaje:
-
koncové zařízení s přístupem k internetu a webovým prohlížečem,
-
aktivní účet elektronické pošty (e-mail),
-
povoleny soubory cookie,,
§ 5
Obecné informace
-
Prodávající v maximálním rozsahu povoleném zákonem nenese odpovědnost za jakékoli poruchy, včetně přerušení provozu Obchodu způsobené vyšší mocí, neoprávněnými zásahy třetích stran nebo nekompatibilitou Obchodu s technickou infrastrukturou Zákazníka.
-
Prohlížení sortimentu v obchodě nevyžaduje vytvoření účtu. Objednávání produktů ze sortimentu obchodu je možné buď po vytvoření účtu v souladu s ustanovením § 6 obchodních podmínek, nebo po poskytnutí nezbytných osobních a adresních údajů, které umožňují vyřízení objednávky bez vytvoření účtu.
-
Ceny uvedené v obchodě jsou uvedeny v polských zlotých a jedná se o hrubé ceny (včetně DPH).
-
Konečná (konečná) částka, kterou má Zákazník zaplatit, se skládá z ceny za Produkt a nákladů na dodání (včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné), o nichž je Zákazník informován na stránkách Obchodu při zadávání Objednávky, a to i v okamžiku projevu vůle být vázán Kupní smlouvou.
-
V případě smlouvy zahrnující předplatné nebo služby na dobu neurčitou je konečnou (definitivní) cenou celková cena zahrnující všechny platby za zúčtovací období.
-
Pokud povaha předmětu Smlouvy přiměřeně neumožňuje výpočet konečné (definitivní) ceny předem, budou informace o způsobu výpočtu ceny, jakož i o dopravě, dodání, poštovném a dalších poplatcích uvedeny v Obchodě v popisu Produktu.
§ 6
Vytvoření účtu v obchodě
-
Chcete-li si v obchodě založit účet, musíte vyplnit registrační formulář. Je nutné uvést následující osobní, kontaktní a dodací adresu, pokud se liší od vašeho bydliště.
-
Vytvoření účtu v obchodě je zdarma.
-
Přihlášení k účtu se provádí zadáním přihlašovacího jména a hesla, které byly stanoveny v registračním formuláři.
-
Zákazník může účet kdykoli zrušit bez udání důvodu a bez jakýchkoli poplatků, a to zasláním žádosti prodávajícímu, zejména e-mailem nebo písemně na adresy uvedené v § 3.
§ 7
Pravidla pro zadání objednávky
Pro zadání objednávky je nutné:
-
přihlásit se do obchodu (nepovinné);
-
vyberte výrobek, který je předmětem objednávky, a klikněte na tlačítko “Přidat do košíku” (nebo na obdobné tlačítko);
-
přihlaste se nebo použijte možnost zadat objednávku bez registrace;
-
pokud byla zvolena možnost odeslání Objednávky bez registrace – vyplňte Objednávkový formulář zadáním údajů příjemce Objednávky a adresy, na kterou má být Produkt doručen, vyberte typ zásilky (způsob doručení Produktu), zadejte údaje pro fakturu, pokud se liší od údajů příjemce Objednávky,
-
klikněte na tlačítko “Objednat a zaplatit” a potvrďte objednávku kliknutím na odkaz zaslaný v e-mailu,
-
zvolit jeden z dostupných způsobů platby a v závislosti na způsobu platby zaplatit za objednávku ve stanovené lhůtě, s výhradou § 8 bodu 3.
§ 8
Nabízené způsoby doručení a platby
-
Zákazník může využít následující způsoby doručení nebo vyzvednutí objednaného výrobku:
-
Dodání kurýrem, dobírka,
-
Osobní sbírka je k dispozici na adrese: ul. Średnia 63, 43-384 Jaworze (tel. (033) 333 91 16 ))
-
Zákazník může použít následující platební metody:
-
Platba při dodání
-
Dobírka
-
Platba bankovním převodem na účet prodávajícího
-
Elektronické platby
-
Platba kreditní kartou.
(3) Podrobné informace o způsobech doručení a přijatelných způsobech platby naleznete na stránkách obchodu.
§ 9
Plnění kupní smlouvy
-
K uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím dochází poté, co zákazník učiní objednávku prostřednictvím objednávkového formuláře v internetovém obchodě v souladu s § 7 obchodních podmínek.
-
Jakmile je objednávka podána, prodávající neprodleně potvrdí její přijetí a současně ji přijme ke zpracování. Potvrzení přijetí Objednávky a jejího přijetí k plnění je provedeno tak, že Prodávající zašle Zákazníkovi na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou při zadání Objednávky příslušnou e-mailovou zprávu, která obsahuje alespoň prohlášení Prodávajícího o přijetí Objednávky a jejím přijetí k plnění a potvrzení o uzavření Kupní smlouvy. Jakmile zákazník obdrží výše uvedený e-mail, je mezi ním a prodávajícím uzavřena kupní smlouva.
-
Pokud si zákazník vybere:
-
platba bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou, je zákazník povinen provést platbu do 3 kalendářních dnů od uzavření kupní smlouvy – jinak bude objednávka zrušena.
-
platbu při dodání, je zákazník povinen provést platbu při dodání.
-
platba v hotovosti při osobním odběru zásilky, je zákazník povinen provést platbu při převzetí zásilky do 5 dnů ode dne obdržení informace, že zásilka je připravena k vyzvednutí.
-
Pokud si Zákazník zvolil jiný způsob dodání než osobní odběr, Prodávající odešle Produkt ve lhůtě uvedené v jeho popisu (s výhradou odstavce 5 tohoto článku), a to způsobem, který si Zákazník zvolil při podání Objednávky.
-
A Pokud jsou objednány produkty s různými dodacími lhůtami, je datem dodání nejdelší uvedené datum.
Při objednání výrobků s různými dodacími lhůtami má zákazník možnost požádat o dodání výrobků po částech nebo o dodání všech výrobků po dokončení celé objednávky.
-
Počátek lhůty pro dodání Produktu Zákazníkovi se počítá následovně:
-
Pokud si zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – ode dne připsání částky na bankovní účet prodávajícího.
-
Pokud si Zákazník zvolí jako způsob platby dobírku – ode dne uzavření Kupní smlouvy.
(6) Pokud se Zákazník rozhodne pro osobní odběr Produktu, bude Produkt připraven k vyzvednutí Zákazníkem v den uvedený v popisu Produktu. O připravenosti Produktu k vyzvednutí bude Prodávající Zákazníka dodatečně informovat zasláním příslušné e-mailové zprávy na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou při zadávání Objednávky.
7 V případě objednávky produktů s různými daty připravenosti k převzetí je datem připravenosti k převzetí nejdelší uvedené datum.
8 Počátek lhůty, po kterou má být Produkt připraven k vyzvednutí Zákazníkem, se počítá následovně:
-
Pokud si zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – ode dne připsání částky na bankovní účet prodávajícího.
-
Pokud si Zákazník zvolí způsob platby na dobírku – ode dne uzavření Kupní smlouvy.
(9) Dodávka výrobku se uskutečňuje výhradně v Polsku.
10. Dodání Výrobku Zákazníkovi je zpoplatněno, nestanoví-li Kupní smlouva jinak. Náklady na dodání Výrobku (včetně dopravy, doručení a poštovného) jsou Zákazníkovi uvedeny na stránkách Internetového obchodu v části “Náklady na dodání” a při zadávání Objednávky, včetně okamžiku vyjádření vůle Zákazníka být vázán Kupní smlouvou.
Osobní odběr výrobku zákazníkem je bezplatný.
§ 10
Právo na odstoupení od smlouvy
-
Spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.
-
Lhůta uvedená v odstavci 1 začíná běžet dnem vstupu tohoto nařízení v platnost. 1 začíná okamžikem doručení Výrobku Spotřebiteli nebo jiné osobě než přepravci určenému Spotřebitelem.
-
V případě smlouvy, která zahrnuje více výrobků, které jsou dodávány samostatně, po částech nebo po částech, se lhůta uvedená v odstavci 1 nepoužije. 1 se počítá od dodání poslední položky, šarže nebo části.
-
V případě smlouvy, která spočívá v pravidelném dodávání výrobků na dobu určitou (předplatné), se lhůta uvedená v odst. 1 začíná běžet od převzetí první položky.
-
Spotřebitel může od smlouvy odstoupit zasláním prohlášení o odstoupení prodávajícímu. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy stačí, aby spotřebitel zaslal své prohlášení před koncem lhůty pro odstoupení od smlouvy.
-
Vyjádření lze zaslat klasickou poštou nebo elektronicky zasláním vyjádření na e-mailovou adresu prodávajícího nebo odesláním vyjádření na internetových stránkách prodávajícího – kontaktní údaje prodávajícího jsou uvedeny v § 3. Prohlášení může být učiněno také na formuláři, jehož vzor je uveden v příloze 1 tohoto nařízení a v příloze zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů, není však povinné.
-
Pokud spotřebitel zašle prohlášení elektronickými prostředky, zašle prodávající spotřebiteli neprodleně potvrzení o přijetí prohlášení o odstoupení od smlouvy na e-mailovou adresu uvedenou spotřebitelem.
-
Účinky odstoupení od dohody:
-
V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.
-
V případě odstoupení od Smlouvy vrátí Prodávající Spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od Smlouvy, všechny platby uhrazené Spotřebitelem, včetně nákladů na dodání věci, s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících ze způsobu dodání zvoleného Spotřebitelem, který je jiný než nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený Prodávajícím.
-
Prodávající vrátí platbu stejnými platebními metodami, které spotřebitel použil při původní transakci, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným řešením, které spotřebiteli nepřinese žádné náklady.
-
Prodávající může zadržet náhradu, dokud neobdrží výrobek zpět nebo dokud mu nebude předložen doklad o vrácení, podle toho, která událost nastane dříve.
-
Spotřebitel by měl zaslat výrobek zpět na adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy spotřebitel informoval prodávajícího o odstoupení od smlouvy. Lhůta bude dodržena, pokud spotřebitel odešle výrobek zpět před uplynutím 14denní lhůty.
-
Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení Výrobku, včetně nákladů na vrácení Výrobku, pokud Výrobek vzhledem k jeho povaze nemohl být vrácen poštou obvyklým způsobem.
-
Spotřebitel je odpovědný pouze za snížení hodnoty výrobku v důsledku použití výrobku jiným způsobem, než který byl nezbytný pro zjištění povahy, vlastností a fungování výrobku.
(9) Pokud vzhledem k povaze Produktu nelze zaslat zpět obvyklým způsobem poštou, budou informace o této skutečnosti, jakož i o nákladech na vrácení Produktu, uvedeny v popisu Produktu v Obchodě.
(10) Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se na spotřebitele ve vztahu ke smlouvě nevztahuje:
-
pokud je předmětem plnění nerekonstruovaná věc vyrobená podle specifikací spotřebitele nebo podle jeho individuálních potřeb,
-
pokud je předmětem služby věc dodaná v uzavřeném obalu, který nelze po otevření vrátit ze zdravotních nebo hygienických důvodů, pokud byl obal po dodání otevřen,
-
kdy je předmětem plnění předmět podléhající rychlé zkáze nebo předmět s krátkou dobou trvanlivosti,
-
za poskytnutí služby, pokud prodávající provedl službu v plném rozsahu s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl před provedením služby prodávajícím informován, že po provedení služby prodávajícím ztrácí právo na odstoupení od smlouvy,
-
u nichž cena nebo odměna závisí na výkyvech na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit a které mohou nastat před koncem lhůty pro odstoupení od smlouvy,
-
kdy předmět plnění tvoří věci, které jsou svou povahou po dodání neoddělitelné od jiných věcí,
-
v níž jsou předmětem plnění alkoholické nápoje, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření kupní smlouvy, k jejichž dodání může dojít až po 30 dnech a jejichž hodnota závisí na výkyvech na trhu, které prodávající nemůže ovlivnit,
-
pokud jsou předmětem služby zvukové nebo obrazové záznamy nebo počítačové programy dodané v zapečetěném obalu, pokud je obal po dodání otevřen,
-
na dodávku novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou smlouvy o předplatném,
-
v případě dodání digitálního obsahu, který není zaznamenán na hmotném nosiči, pokud bylo plnění zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a poté, co prodávající informoval spotřebitele o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy,
§ 11
Reklamace a záruka
-
Kupní smlouva se vztahuje na nové produkty.
-
Prodávající je povinen dodat zákazníkovi věc bez vad.
-
V případě vady zboží zakoupeného u prodávajícího má zákazník právo uplatnit reklamaci na základě ustanovení občanského zákoníku o záruce.
-
Reklamace musí být podána písemně nebo e-mailem na adresy prodávajícího uvedené v těchto obchodních podmínkách.
-
Doporučuje se, aby stížnost obsahovala mimo jiné tyto údaje. stručný popis vady, okolnosti (včetně data), za kterých se vada vyskytla, údaje o zákazníkovi, který reklamaci uplatňuje, a požadavek zákazníka v souvislosti s vadou zboží.
-
Prodávající je povinen na žádost o reklamaci odpovědět neprodleně, nejpozději do 14 dnů, a pokud tak v této lhůtě neučiní, má se za to, že žádost zákazníka uznal.
-
Zboží zaslané zpět v rámci reklamačního řízení je třeba zaslat na adresu uvedenou v § 3 těchto obchodních podmínek.
-
Pokud byla na výrobek poskytnuta záruka, informace o záruce a jejím obsahu budou uvedeny v popisu výrobku v obchodě.
§ 12
Mimosoudní řízení o stížnostech a opravných prostředcích
-
Podrobné informace o možnostech spotřebitele využít mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy a o pravidlech přístupu k těmto postupům jsou k dispozici v kancelářích a na internetových stránkách okresních (městských) spotřebitelských ombudsmanů, společenských organizací, mezi jejichž zákonné úkoly patří ochrana spotřebitele, vojvodských inspektorátů obchodní inspekce a na těchto internetových adresách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php a http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
-
Spotřebitel má k dispozici následující příklady mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy:
-
Spotřebitel je oprávněn obrátit se na stálý smírčí spotřebitelský soud uvedený v čl. 37 zákona ze dne 15. prosince 2000. o obchodní inspekci (Sbírka zákonů 2014, částka 148, v platném znění), s návrhem na řešení sporu vyplývajícího ze smlouvy uzavřené s prodávajícím.
-
Spotřebitel je oprávněn obrátit se na oblastního inspektora obchodní inspekce v souladu s čl. 36 zákona ze dne 15. prosince 2000. o obchodní inspekci (sbírka zákonů z roku 2014, částka 148, v platném znění), s návrhem na zahájení zprostředkovatelského řízení za účelem smírného řešení sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím.
-
Spotřebitel může získat bezplatnou pomoc při řešení sporu mezi ním a prodávajícím, a to i s využitím bezplatné pomoci okresního (městského) spotřebitelského ombudsmana nebo společenské organizace, k jejímž zákonným úkolům patří ochrana spotřebitele (např. Svaz spotřebitelů, Sdružení polských spotřebitelů).
§ 13
Osobní údaje v internetovém obchodě
-
Správcem osobních údajů zákazníků shromážděných prostřednictvím internetového obchodu je prodávající.
-
Osobní údaje zákazníků, které správce shromažďuje prostřednictvím internetového obchodu, jsou shromažďovány za účelem plnění kupní smlouvy, a pokud s tím zákazník souhlasí, také pro marketingové účely.
-
Příjemci osobních údajů zákazníků internetového obchodu mohou být:
-
V případě Zákazníka, který v Internetovém obchodě využívá doručení poštou nebo kurýrem, Správce zpřístupní shromážděné osobní údaje Zákazníka vybranému dopravci nebo zprostředkovateli, který doručení jménem Správce provádí.
-
V případě Zákazníka, který v Internetovém obchodě používá elektronickou nebo kreditní platební metodu, Správce zpřístupní shromážděné osobní údaje Zákazníka vybranému subjektu, který v Internetovém obchodě provádí výše uvedené platby.
4 Zákazník má právo na přístup ke svým údajům a na jejich opravu.
5. poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, avšak neposkytnutí osobních údajů uvedených v obchodních podmínkách, které jsou nezbytné pro uzavření kupní smlouvy, má za následek nemožnost uzavření kupní smlouvy.
§ 14
Recenze online obchodu
- 1.1.Zákazník internetového obchodu má možnost dobrovolně a bezplatně vyjádřit svůj názor na nákupy v internetovém obchodě. Předmětem posudku může být také hodnocení, fotografie nebo recenze výrobku zakoupeného v internetovém obchodě.
- 1.2.Prodávající po uskutečnění nákupu v Internetovém obchodě zašle Zákazníkovi e-mail s žádostí o vydání stanoviska a odkazem na online formulář umožňující jeho vydání – online formulář umožňuje Zákazníkovi odpovědět na otázky Prodávajícího týkající se nákupu, ohodnotit jej, přidat k němu vlastní popis. názory a fotografie zakoupeného výrobku. Pokud po obdržení první výzvy k vyjádření zpětné vazby nebude poskytnuta žádná zpětná vazba, zašle prodávající výzvu znovu.
- 1.3. Stanovisko může vydat pouze zákazník, který provedl nákup v internetovém obchodě prodávajícího.
- 1.4. Názory poskytnuté Zákazníkem zveřejňuje Prodávající v Internetovém obchodě a na vizitce <0>TrustMate.io.</0>
- 1.5. Podání stanoviska nesmí být Zákazníkem použito k protiprávním činnostem, zejména k činnostem, které představují jednání nekalé soutěže vůči Prodávajícímu, nebo k činnostem, které porušují osobnostní práva, práva duševního vlastnictví nebo jiná práva Prodávajícího nebo třetích osob.
- 1.6. Stanovisko lze vydat pouze k výrobkům skutečně zakoupeným v internetovém obchodě prodávajícího. Je zakázáno uzavírat fiktivní/zdánlivé kupní smlouvy za účelem vydání posudků. Autorem posudku nesmí být ani sám prodávající, ani jeho zaměstnanci, bez ohledu na jejich pracovní zařazení.
- 1.7.Zaslanou recenzi může její autor kdykoli odstranit.
§ 15
Závěrečná ustanovení
(1) Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu se uzavírají v polském jazyce.
Prodávající si vyhrazuje právo provádět změny těchto obchodních podmínek ze závažných důvodů, tj.: změna právních předpisů, změna platebních a dodacích metod – v rozsahu, v jakém tyto změny ovlivňují provádění ustanovení těchto obchodních podmínek. Prodávající bude zákazníka informovat o jakékoli změně alespoň 7 dní předem.
(3) Záležitosti neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí obecně platnými ustanoveními polského práva, zejména: občanský zákoník; zákon o poskytování služeb elektronickými prostředky; zákon o právech spotřebitelů, zákon o ochraně osobních údajů.
(4) Zákazník má právo využít mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy. Za tímto účelem může podat stížnost prostřednictvím online platformy EU pro řešení sporů, která je k dispozici na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.